نویسنده :
تانیا چوداری
(نویسنده سلامت و تندرستی)
تانیا یک متخصص در زمینه تناسب اندام و تغذیه دارای گواهینامه ISSA است. او در نوشتن مقالاتی در مورد موادی که برای پوست، مو و سلامتی مفید هستند، تخصص دارد. او به شیوه‌های صحیح سلامتی و سبک زندگی اعتقاد دارد و تلاش می‌کند همان را به همه اطرافیان خود تبلیغ کند. او هدف خود را از ایجاد محتوای معتبر و مفیدی می‌یابد که می‌تواند به روش‌های بهتری بر سلامت افراد تأثیر بگذارد.

10 مزیت شگفت انگیز استفاده از عطر

عطر عالی می تواند اعتماد به نفس شما را درست قبل از جلسه بزرگ افزایش دهد و بوی بد بدن را از خود دور کند. اما استفاده منظم از عطرها و دئودورانت ها بیشتر از بوی عالی برای شما سودمند است. رایحه‌های گلی و میوه‌ای استرس شما را کاهش می‌دهند، روحیه شما را تقویت می‌کنند و به خوابی که از دست داده‌اید کمک می‌کنند. در این مقاله نگاهی عمیق تر به 10 مزیت برتر استفاده روزانه از عطرها می اندازیم. برای خواندن ادامه مطلب پایین بروید!

حقیقت خنده دار
هنر عطرسازی که به عطرسازی نیز معروف است، در تمدن دره سند و همچنین در مصر باستان و بین النهرین رواج داشت. تاپوتی، اولین شیمیدان ثبت شده بر اساس یادداشت های روی یک لوح مربوط به هزاره دوم قبل از میلاد در بین النهرین، نیز از اولین عطرسازان شناخته شده است.

مزایای استفاده از عطر

1. عطر

خوب، این یکی کاملا واضح است. عطر در طول تاریخ عمدتاً برای عطر استفاده می شده است. این به جلوگیری از بوی ناخواسته بدن کمک می کند و تضمین می کند که بوی خوبی در طول روز داشته باشید.
2. خلق و خو را تقویت می کند
اسپری عطر زن برای بهبود خلق و خو
صرفه جویی

 

یکی از مهمترین فواید استفاده از عطر، افزایش خلق و خو است. عطر به تقویت روحیه شما کمک می کند. همچنین می توانید از عطری استفاده کنید که روحیه شما را منعکس کند تا آن را بهتر نشان دهد. چه احساس بازیگوشی، شیطنت، ترسو یا حتی محتاطانه داشته باشید، عطرها انواع مختلفی از بوها را برای حالات مختلف ارائه می دهند. به مناسبت عطری را انتخاب کرده و بپوشید تا بتوانید حال و هوای مناسبی برای آن پیدا کنید .
3. اعتماد به نفس را افزایش می دهد
زن جوان با یک شیشه عطر با خوشحالی لبخند می زند
صرفه جویی

درست مانند یک لباس زیبا، یک عطر خوب می تواند اعتماد به نفس شما را افزایش دهد و تضمین کند که روز را بدون احساس بوی بدن خود سپری می کنید. مقداری عطر می تواند در شخصیت شما معجزه کند. رایحه ای را انتخاب کنید که با شخصیت شما همخوانی داشته باشد و بتواند روحیه شما را برای مبارزه با همه مشکلات تقویت کند .
4. شما را جذاب می کند

حس بویایی یکی از مهم ترین حواس پنج گانه است. گاهی اوقات، شما به سادگی می توانید به دلیل بوی کسی که دارد جذب آن شوید. عطرها سرشار از فرمون هستند و شما را جذاب می کنند.
استایل کریز می گوید:
از رایحه های گرم و نشاط آور مانند نعناع هندی، گل رز، وانیل، چوب سدر، ترنج یا چوب صندل استفاده کنید، زیرا بوی نرم و حیوانی دارند و هنگامی که به دنبال آن حال و هوا هستید، شما را به شدت جذاب می کند.
5. غرایز جنسی

بسیاری از عطرها گاهی اوقات مانند یک غرایز جنسی طبیعی عمل می کنند. انواع خاصی از عطرها حاوی فرمون هایی هستند که خاصیت تقویت قوای جنسی دارند. توضیح می دهد که چرا به خاطر عطر کسی جذب می شوید .

6. سلامتی را افزایش می دهد
زنی که در خانه عطر تهیه می کند
صرفه جویی

هیچ مدرک علمی برای تایید اثربخشی خواص تقویت کننده سلامت عطر وجود ندارد. با این حال، عطر به بهبود خلق و خوی کمک می کند، که می تواند استرس و سایر مسائل مربوط به اضطراب را از خود دور نگه دارد. می توانید از عطر مورد علاقه خود برای غلبه بر بلوز اضطراب خود استفاده کنید و روحیه خود را تقویت کنید.

7. باعث ایجاد خاطرات می شود
بطری‌های عطر قدیمی در کنار هم نگهداری می‌شوند
صرفه جویی

عطر همچنین می تواند محرک مهم یک خاطره شاد باشد. فرد تمایل دارد افراد را با عطرهای خاص مرتبط کند. بسیاری از زنانی که از عطر مادرشان استفاده می کنند این کار را برای زنده کردن خاطرات انجام می دهند.

سعی کنید هر بار که به مسافرت می روید عطرهای جدید بخرید و آنها را بپوشید. عطرهای مختلف شما را به یاد هر تعطیلات می اندازد و به شما کمک می کند آن لحظات را دوباره زنده کنید.

8. رایحه درمانی

عطر فواید آرامش بخش و درمانی زیادی دارد. عطرهای مرکبات، گل‌ها و ادویه‌های زمستانی به آرامش ذهن و تسکین بدن کمک می‌کنند. این عطرها تضمین می کنند که سطح استرس شما کنترل می شود .

9. بی خوابی را درمان می کند

یکی دیگر از اثرات درمانی عطر این است که به شما کمک می کند تا شب بهتر بخوابید. عطرهایی که حاوی اسانس هستند، می توانند به شما کمک کنند تا آرامش داشته باشید و از خوابی آرام در شب لذت ببرید

10. سردرد را درمان می کند
بطری شیشه ای عطر که با صدف های دریایی نگهداری می شود
صرفه جویی

این یکی سورپرایز است! یکی دیگر از اثرات درمانی عطر است. استفاده از عطر می تواند به شما در درمان این سردرد آزاردهنده کمک کند. با این حال، این در مورد عطرهایی که حاوی اسانس هایی هستند که سردرد را ترکیب می کنند، صادق نیست.

عطرها می توانند بوی الهی را در شما ایجاد کنند و در حالی که این باید دلیل کافی برای همه باشد تا این عطر جادویی را روی بدن خود امتحان کنند، برخی از فواید شگفت انگیز عطر برای هر کسی که نیاز به قانع کننده بیشتر دارد، وجود دارد.

اینفوگرافیک را بررسی کنید تا در مورد چیزهای عالی و کمتر شناخته شده ای که عطرها می توانند علاوه بر ایجاد بوی یک میلیون دلاری برای شما انجام دهند، بدانید.
صرفه جویی

یک عطر خوب نه تنها عطر را ارائه می دهد، بلکه روحیه شما را نیز بهبود می بخشد. استفاده از عطر فواید مختلفی دارد. ممکن است اعتماد به نفس شما را افزایش دهد، شما را جذاب کند، به عنوان یک ماده مقوی جنسی (ماده ای که میل جنسی را برمی انگیزد)، سطح استرس شما را کنترل کند و بی خوابی و سردرد را درمان کند. بنابراین، از همین امروز شروع به استفاده از عطر مورد علاقه خود کنید. اگر به عطرهای قوی تر حساس هستید، می توانید با عطرهای سبک شروع کنید.

سوالات متداول

آیا باید در عطر مالید؟

شما باید به جای مالیدن عطر به پوستتان اسپری کنید. عطر مالیده شده به مولکول های کوچکتر تجزیه می شود و بوی خود را از دست می دهد.

آیا عطر بیشتر روی لباس می ماند یا روی پوست؟

عطر بیشتر روی لباس می ماند. الکل از پارچه ها بسیار کندتر از پوست شما تبخیر می شود.

آیا می توانم روی موهایم عطر اسپری کنم؟

خیر. الکل موجود در عطر ممکن است به موهای شما آسیب برساند یا آنها را خشک کند.

آیا عطر باید در یخچال نگهداری شود؟

لازم نیست. در حالی که نگهداری عطر در یخچال به تازه ماندن آن کمک می کند، به خصوص در تابستان، تنها چیزی که واقعاً به آن نیاز دارد یک مکان خنک و خشک است. برای دستورالعمل های ذخیره سازی با برچسب آن مشورت کنید.

عطر چگونه بر مغز تأثیر می گذارد؟

عطرها به شدت بر عملکرد مغز تاثیر می گذارند. آنها می توانند به تقویت خلق و خو و حافظه و القای خواب کمک کنند (6).

این مقاله به شما کمک کرد؟ به آن امتیاز دهید

 

منبع : stylecraze